Tuesday, February 26, 2008

itt koncolás volt

...tegnap könyveket vettem. volt még egy könyvutalványom, de aztán nem bírtam leállni és mondhatom, hogy valami sugallatra még bementem az antikváriumba is és ott volt... a Hamletnek az a kiadása, amit Kass János illusztrált, és amit régóta szerettem volna a magaménak tudni.
...régi időket idéz ez a könyv. Középiskolában mi úgy rajongtunk festőkért, mint mások együttesekért. Voltak van Gogh és Monet rajongók, vagy Klimt és Schiele vonalait akartuk majmolni, miközben kerestük a saját vonalakat, foltokat.
... nekem Kass volt az egyik ilyen példakép, az ő pontos, "helyénvaló" vonalait akartam látni a saját munkáimban is...



...de van még egy dolog, ami ehhez a könyvhöz kötődik. egyszer, szinte napra pontosan, nyolc évvel ezelőtt, ugyanabban az antikváriumban már megvettem ezt a könyvet magamnak. napokig eltöltött az öröm, hogy végre megszereztem, az enyém, aztán odaajándékoztam egy nagyon jó barátomnak...

No comments:

Post a Comment